Rabu, 30 Disember 2009

dua hati [3]

"eh..d'lo,d'lo budak baru tu tak datang lagi ek?"soal mecha tergedik-gedik nak ambil tahu

"kau tengok dia ada kat tempat duduk dia tak?"duzz ambil kau.

sepatah"tak ade"jawab mecha macam orang dungun.
"naa..tahu pon so kalau tak ade maknanya......"belum sempat diana cakap habis dah ade budak baik tolong sambungkan

"maknanya dia tak datang lagi la.."mat rakan sekelas mecha dan diana datang menghampiri meja diana dan mecha

mecha buat rolling eyes"eh,eh..sibuk je tolong sambungkan"ujar mecha tak puas hati

"eh,eh aku pulak yang sibuk kau la yang sibuk,sibuk tanya pasal budak baru tu pesal?"

lawan balik"not your problem la"mecha jeling mata

"who said not my problem hah?"mat angkat kening 2 saat

mecha angkat kening juga"i'll said la, deaf ek?ni berapa bulan tak korek telinga ni hah?duh mecha tembak suda

diana sejak tadi duduk diam mula bersuara"ish..korang ni dah,dah la gaduh tu sakit telinga aku tau tak"diana marah

"sape suruh dengar"serentak mecha dan mat jawab

diana jeling"dah korang gaduh kat sini mestilah aku dengar,hah mat kau buat ape datang kat sini?"tanya diana

"eh...aa'ah kau nak ape datang sini?"mecha tanya lagi sekali

"nak kau"slumber mat jawab"can?"mat sengeh gatal

"hah nak ni"mecha tunjuk penumbuk

"aku gurau je la ,ala takkan tak tahu bila aku datang tempat korang aku nak ape?"mat buat gaya teka-aku-nak-ape

"tahu"serentak mecha dan diana jawab

"nah"macam biasa buku mecha yang akan jadi mangsa untuk diorang tiru bila ada yang tak siap homework cikgu bagi"dah pergi main jauh-jauh"mecha halau mat

"yela-yela,by the way thanks ya"mat pergi meninggalkan mecha dan diana

****************
"selamat pagi cikgu"semua murid memberi salam pada cikgu yang masuk ke kalas itu

"selamat pagi semua boleh duduk"cikgu mengarah semua duduk"then now saya nak tanya homework yang say..."belum sempat cikgu nak habis cakap has someone knock the door

"hai awalnya kamu datang benjami"ujar cikgu sarkastik

"jalan down"sepatah ben jawab

"oh..ingatkan kamu yang down,dah pergi duduk kat tempat kamu"cikgu bagi arahan

ben berlalu ke tempat duduk nya macam biasa.suke hati aku la nak datang lewat pon kaki aku.ben cakap dalam hati

mecha pandang ben,pandang diana,ben balik,diana balik,pandang ben balik,balik ke diana than ben balik .okey stop mecha sakit tekak mecha cakap dalam hati

"aku handsome sangat ke?"ben tanya perasan

"huh?"mecha freeze

"aku tanya aku handsome sangat ke dari tadi asyik pandang je"ben tanya mecha lagi sekali

mecha senyap dia freeze tak tahu nak kate ape,dalam hati cakap.handsome sgtsgt.mecha sengih sorang-sorang.
diana pandang mecha pelik dari tadi perhati mecha ni buat malu kaum je la"hoi...kau senyum sorang2 ni pahal?"diana tanya pelik

"woi..pada pandangan kau apa yang eyeful kat kyle tu?"mecha tanya

diana angkat kening tanda tak-paham-apa-mecha-cakap"kyle mane?"sungguh diana tak tahu kyle mane mecha tnya kyle xy kot

tepuk dahi"kyle mane lagi,kyle benjami yang kau alergy tu la"

"owhhhhh...."panjang diana buat O.

"that all that you can say"mecha tak puas hati

"so miss amisha adrina binti karzukalnaim what should i say for you satisfied?"diana tanya sarkastik

"whatever asalkan just not owhhhhhhhh..."mecha ikut gaya diana cakap

"tak de la pada pandangan kau apa yang eyeful kat mamat tu?"mecha ulangtanya pada diana

"nothing"

okey she just can said one word only sabar mecha.mecha cakap dalam hati"pada pandagan aku la kan him so good-looking paling menyerlah dia punya eyes"

"eh...buku math kau mane?"diana tanya nak ubah topic

tongkat dagu"him has eyelid"ttaaa lain yang diana tanya lain yang dia jawab

"kerja math kau dah siap belum?"diana tanya lagi

"eyelash dia lebat la"

"kalau tak siap baik buat sekarang"

"eyebrow dia bentuk bulan so cute"

diana hot dan tiba-tiba dia rasa ada lampu kat atas kepala menyala ideal evil dah datang,diana sengih jahat"hoi...eyepiece dia warna merah la macam ghost"diana buat gaya gabra

mecha tersentap"yeke mana,mana,mana aku tak nampak pon?"mecha tnya kalut

diana tergelak tahap gaban.mecha ketap bibir"hey are you pulling my leg right"

diana tahan gelak"i'm not"diana geleng kepala

"yes you are"mecha jeling

"tu la berangan lagi ish..mecha,mecha"diana geleng kepala

okey this new n3.ta best kn.ta de ideal la.klu na bce,bce je klu tamau suda tapa tarahal..thanks sudi singgah (=
p/s:na gi wat muffin sape na enjoy angkat kaki =D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan