Selasa, 1 Disember 2009

dua hati [1]

"d'lo!!!!!!"mecha dah berdiri tegak depan diana macam dah nak nyanyi lagu negaraku je gayanya.

diana buat muka blurr"pehal kau,sawan ek"diana angkat kening dua saat,tiga saat.ni dah tak de kerja lain dah ni nak bergosip la ni panggil orang macam nak runtuh satu sekolah ni.ngomen diana dalam hati.

senyum"aku dapat berita"sungguh2 mecha bagitahu

diana buat muka kelam"berita ape?UFO terhempas?anak kucing kau terjun bangunan ke?"nak buat lawak ke ape ni ntah la.

gelak"ish!!ape yang kau melalut plus merapu ni?aku tak ade anak kucing la.lagi satu ade ke anak kucing terjun bangunan kalau anak orang turjun bangunan tu ade la ak dengar."

diana berfikir ade ke ntah aku pon baru dengar"hah! ape berita yang bersungguh2 sangat kau nak bagi tahu ak tu"

mecha tersentap"a'ak la ape dia ek ,ak dah lupe la"garu kepale macam ade kutu babun je.

blurr"haila kau ni dah tua ke ape"muka ke buku bukan belajar pergi conteng nye buku tu sampai dah tak ade ruang.diana dah buat mari-kita-belajar-mencoteng.

gelak"aku ingat la acah kau je"buat muke yang paling comel hikhikhik :P.

diana angkat muke.acah ape nye.geling kepale.

tak de perasaan betul bukannye nak gelak buat penat je buat lawak,hah! sape suruh kau buat lawak haila.:p

geram"cop...hah! tadi kate ade berita apemende nye berangan la pulak"keras sikit suare.

tersentap"hah ye la aku bagitahu ni sebelum tu bagi aku duduk dulu penat ni berdiri"mecha mengambil tempat di sebelah diana.

buat bodoh je"hah sekarang dah duduk bagitahu aku sekarang ape berita nye"tak de perasaan ni.

jeling.ish..tak ade perasaan betul.tarik nafas"aku dengar ade budak baru nak masuk sekolah ni"

"so?"tanpa perasaan diana tanye"salah ke dia nak masuk sekolah ni?"

ketap bibir.geram"salah tu memang tak salah"lagi aku dengar bapak dia datok......"

belum sempat mecha abihkan ayat dia diana dah menyampuk"mak dia nenek...hahaha"gelak sesorang

ketap bibir lagi.geram.duduk dgn diana hari2 dpat ketap bibir...haila..."aku tak habih cerita lagi la.."mecha dah bengang..d'lo ni aku bagi tapak kasut ni baru tahu.

masih lagi ade sisa gelak"okey2 continue the story"nak gelak lagi boleh kot.

sabar je la"aku rase kan mesti anak dia belagak supper kan.lagi aku dengar dia terrible main basketball"mecha pandang atas putih je mmg la itu siling.

"hak ela setakat main basketball aku pon boleh"angkat kening, belagak gilerr.

"hak ela minah ni belagak gilerr nak masukkan bola pun tak pas hari2 team kite kalah tau"

"bukan tak pas la angin tak de sebab tu tak dapat nak masukkan bola" haila tangan sendiri yang belok angin pulak yang kene.tak patut2.

"pardon?"

"at random je"gelak sesorang lagi.

"lagi satu kan aku dengar dia 2 encem"continue berita tadi.

"ade aku kisah..muke atok aku lagi encem"buat muke bodoh lagi.

ketap bibir lagi sekali*plus geram*"ish..malas la nak cakap dengan kau ni,cakap dengan kerusi lagi bagus"pandang kerusi depan mata.

senyum"silakan jangan segan2..kot-kot la kerusi tu boleh paham ape yang kau cakap"gelak sendiri2 pulak

mecha ketip bibir lagi2 aih..geramnye dgan makcik sorang ni.mecha bangun dari tempat duduk untuk berlalu tapi sebelum tu 'pap!!!'sempat lagi mecha ketuk kepale diana dengan buku yang dah digulung2kan dah mecha terus berlalu dari situ.

"ouhhh......mecha....siap kau!!!!"bergema satu kelas dengan suare diana.

***********

hari seterusnye.
"wei....hari ni mamat encem tu masuk sekolah la"mecha dah bangga gilerr.

macam ni la sikap pelajar perempuan kat sekolah ni pantang ade mamat encem mesti mulut tak berhenti dari bergerak macam mecha tapi tidak pada diana yang memang tak ade perasaan betul.:).

"dah tu nak buat ape,takkan nak berdiri kat depan pagar bawa bunga rampal jemput dia masuk ke dalam kot,ke nak suruh buat menari joget lambat kat depan dia"buat muka bosan.

mecha tergelak dengar diana cakap
"yang kau gaya alergi semacam ni kenape"dah tahu dah kenape sebetulnye.

"pardon?"pandang mecha.

senyum"nothing la"

***********"d'lo,d'lo kau tahu tak..."

"tak"tak sempat nak habis ayat diana dah sambung.

geram"aku tak habis cakap lagi la,diam la"

satu saat,dua saat,tiga saat diana diam,mecha diam,sunyi.

'diam pulak d'lo ni tak nak menyampuk dah ahh..lantak la' "tak sangka dia akan sekelas dengan kita...aku dah tengok dah muke memang encem giler."bangga.bangga.

mecha tengok muka diana.satu saat,dua saat, tiga saat,gerammmm!!!!.
tak ade reaksi dari diana yang memang tak ade perasaan

geram"hey...d'lo kau dengar tak ape yang aku cakap ni"tiada sahutan

"d'lo!!!"panggil lagi

"d'lo!!!!!!!!"lagi kuat sumua mata pandang mecha malu sorang2 diana buat bodoh je.

geram tahap meksimum mecha ambik buku dan'pap!!!'

marah"ouh!!!pehal kau ni"

sengih macam kerang busuk"habis aku cakap kau diam je"

angkat kening"tadi kau suruh aku diam kan.....dah boleh cakap dah"

sengih geram"kau ni...aku ingat aku cakap dengan meja je tadi"

"siape suruh kau cakap dengan meja aku kan ade"slumber je.

"dia dah nak masuk"excited habis.

diana diam je...tetiba dia rase satu perasaan yang kurang enak..tangan sentuh dada"kenape rase tak sedap ni"dia bersuare perlahan tapi dapat didengar oleh mecha yang tengah excited lebih.

pandang diana"kau makan ape yang tak sedap"?

geling2"tak ade pape la"

cikgu dah masuk dalam kelas dengan budak lelaki kat sebelah...siape tu?.

tunggu sambungan nanti.
p/s :hasil tangan yang pr'tame harap terhibur ye :)
klu de paper yg nk ckp sile bgthu dekat *tingtong*-klu x ske pon bgtahu ye.

*
cikpagar*:)

1 ulasan:

  1. best la...smbung cpt2 ye..
    tpi keliru skit la yg mne 1 diolog n suare hati.

    BalasPadam